måndag, juni 04, 2007

Rachael Ray



Jag har av en händelse upptäckt ett matprogram på förmiddagarna på trean. Det är den italiensk/amerikanska kocken Rachael Ray som yr omkring i köket och delar ut en massa tips och lagar god mat. Man kan nästan inte göra annat än att älska henne, hon kan dock bli aningens överentusiastisk from time to time.

Om man tycker om italiensk mat (vem gör inte det) är det jätteroligt att titta och få nya tips! Det är dessutom inte bara mat utan recepten blandas med olika inslag om andra saker och varje avsnitt har ett tema. Idag handlade det om barns lunchlådor men jag är lite skeptisk till att man skickar med barnen godis-sushi och pastasås gjord på jordnötssmör till skolan... Inte alltid världens nyttigaste mat, men det mesta är både hyffsat okej och ser väääldigt gott ut!

Jag tror att programmet sänds klockan 10:40 på vardagar... Inte riktigt säker på den än, vad jag däremot är säker på är att det avsnitt jag såg idag var avsnitt 3 av 180 och ni som är hemma och inne på förmiddagarna har därför många trevliga dagar att se fram mot!

www.rachaelray.com

Inga kommentarer: