söndag, juni 03, 2007

Oops... Jag bara råkade..


Som jag kanske har uppmärksammat några av er på, har Bokus börjat med dagens bok där en bok varje dag i begränsad upplaga säljs för 49 kr!

49 kronor är väldigt billigt och om man som jag har lite svårt att motstå böcker blir det ännu svårare att göra det när de är så billiga. Så när Tjejernas Grillbok var dagens dagens bok var jag tvungen att slå till. Nya roliga grillrecept till sommaren gör det hela lite roligare tycker jag. Så du som tittar in här inom de närmaste 3½ timmarna tycker jag ska passa på att slänga in en billig och bra beställning!

Nu vill jag också gärna betona att jag tycker inte nödvändigtvis att tjejer behöver en egen grillbok... Jag tror inte att tjejer har svårare att förstå vanliga grillrecept. Snarare är det ju kanske så att det är vi som är de överlägsna mästarna på grillning men är smarta nog att låta killarna tro att de är duktiga och samtidigt få skitgörat som att fixa grillkol, tända och vänta ut glöden fixat. För helt ärligt, vilka är det som fixar marinaden, salladen, såsen, och de andra tillbehören som räddar den sönderbrända köttbiten som är resultatet av många mäns otroliga grilltaktik ( 1 liter tändvätska -> tänd på -> släng på köttet genast -> bränn det gärna på båda sidor och ät det klarrött helt igenom).

Nej det kanske var lite orättvist. Tjejernas eller Killarnas Grillbok spelar ingen roll för om man redan lyckats dra på sig en samling kokböcker är det ju dumt att missa ännu mer bra inspiration när den är nära gratis :)

Inga kommentarer: