torsdag, november 23, 2006

Recension på Pizzabullar!


Nu har jag testat Jessicas pizzabullar men med min egen twist :)

Eftersom jag var hungrig och inte ville vänta så länge använde jag receptet till den pizzadeg jag vanligtvis brukar använda som innehåller bakpulver och därför inte behöver jäsa. (Jag lägger upp degen i ett eget inlägg sedan.)Men jag tillade oregano och basilika i degen som i det riktiga receptet. Jag som nästan kan äta basilika till vad som helst blev inte helt övertygad av den här kombinationen...

Jag gjorde dubbel sats av degen och gjorde två olika fyllningar. Den ena med skinka och den andra med banan, curry och jordnötter som på min vanliga favoritpizza :)

Bullarna blev väldigt goda men påminner nog utseendemässigt mer om Findus Pizzabullar i reklamen än Jessicas fina på bilden.

Till detta intogs den första julmusten för året, jag vet att det är lite tidigt, men det ger jag blanka f--n i :), och en vanlig sallad med italiensk salladsdressing på påse till! Denna dressing passar väldigt bra till pizzasallad så man slipper de där ogoda som pizzeriorna har... Och ni vet väl att man ska riva sallad inte skära, smakerna komma fram på rätt sätt då... eller nåt sånt :)

Iallafall... massor med plus till bullarna och jag vet att de tillagas i iallafall ett till hem ikväll, så vi får väl hoppas att det kommer en till recension lite senare :)

Cia

2 kommentarer:

Mungbönorna sa...

Även vapendragaren dricker julmust till middagen ikväll...
esa

Mungbönorna sa...

Jag tycker de blev jätte fina Cia :) Och vet du jag har inte bara fuskat med glöggen och pepparkakorna i år, köpte julmust härom dan. Jag får skylla alla mina omgjorda traditioner på er :D

Jessica