torsdag, april 01, 2010

Bredsjö Blå

Vi impulshandlade en flaska vin och en ost i Hötorgshallen igår alldeles innan vi gick iväg och drack några drinkar på Vampire Lounge. När vi gick därifrån fanns vinet kvar i väskan, men bartendern fick springa efter oss med osten och ett vansinnigt gott bröd från Sodhexo av alla ställen. Vi tackar och bugar för att han tog sig tid att göra det, för det visade sig att brödet och osten var en fruktansvärt bra kombination.


När jag köper ost föredrar jag ofta någon sorts hårdost, men sambon önskade sig en mjuk ost gärna med inslag av mögel. Eftersom det var jag som ändå fick välja satsade jag på en svensk ost för 58 kronor hektot. Lite i överkant för vad jag brukar satsa på ost, men det var ett helt korrekt beslut, för denna ost är i närheten av den godaste jag ätit! Läs mer om Bredsjö Blå och se var din närmaste återförsljare finns!

Inga kommentarer: