måndag, maj 18, 2009

Bellini

Jag var lite drinksugen i helgen och fick för mig att jag borde prova en Bellini. Jag gjorde det enkelt för mig  och inhandlade ett stycke hyfsat billig flaska mousserande vin samt en burk med barnmat. Det är meningen att man ska ha persikopuré, hemlagad helst. Men för att förenkla det hela köpte jag en burk barnmat med persika och päron. Det funkade helt okej det med!


Till nästa gång ska jag antagligen försöka lätta upp purén lite så den inte samlas på botten av glasen. Jag läste någonstans att man kunde röra ut det med lite sprit och eventuellt lime. 

2 kommentarer:

Marielle sa...

Jag (som egentligen inte är så mycket för drinkar) tror att den där kommer att bli en ny sommarfavorit - tillsammans med apple mint martini :)

Mikkan sa...

Drack det "på riktigt" i helgen och håller med, härlig drink! Till sommaren skall jag nog testa persikor i min råsaftcentrifug med bubbel! :)