tisdag, oktober 02, 2007

Rosa Bandet

Oktober är som alla vet bröstcancerns månad. Nog för att man inte ska rikta in sig på ett enda problem av alla som totalt existerar, men bröstcancerkampanjen har blivit väldigt lyckad! Det finns massvis med möjligheter att vardagshjälpa till utan extra ansträngningar.

Jag tycker att det är helt rätt att göra globen till ett stort rosa bröst, enbart ur en symbolisk synpunkt. Jag tycker det är helt genialiskt att sälja rosa toapapper där del av vinsten går till bröstcancerfonden. Det ska vara en väldigt snål jävel som inte tycker de där extra kronorna för välgörande ändamål är värt det. Alla måste ju ändå köpa toapapper! Jag tycker särskilt om idén med rosa bandet-bakelser min svärmor introducerat på sitt konditori! Jag tycker det är helt okej med rosa bandet-dagar på varuhusen! Vem kan egentligen undvika att hjälpa till utan extra kostnad?

De här kampanjerna har verkligen lyckats implementera sig i samhället och det är en taktik fler kanske borde ta till sig!

Mer vardagshjälp till folket!

Och jo. Jag har faktiskt köpt ett blått band också!

pinkribbonshop.com kan man köpa pepparkaksformen ovan!

Inga kommentarer: