fredag, augusti 03, 2007

Cupcakes!

G'day!
Dessa underbara uppenbarelser har jag endast fått erfarenhet av genom What about Brian där huvudkaraktären öppnar ett eget Cupcake café.
I Sverige har jag inte sett cupcakes nånstans men efter cirka 15 What About Brian avsnitt blir man ju som lite sugen att pröva en cupcake.

Jo vad händer. Cirka 200 m från mitt hem här i Sydney
stöter jag på ett litet cupcake hak med flera olika smarriga cupcakes! Oh my Goood!

Hade svårt att välja vilken jag ville ha men det blev till sist Honeycomb :) Den smakade tyvärr inte som jag hade trott. Tänkte mig en god söt smak men toppingen smakade mer smörkräm. Det fanns även cupcakes som inte var av den söta sorten utan mer matiga. Vet inte ifall det då kallas cupcake men iaf, det fanns med pesto, skinka och fetafyllning! Gissa om jag ska pröva den nästa gång :D



Hälsningar från Mungbönornas korrespondent i Sydney - Sofia :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååh, vad gott det ser ut! Kanske du kan fråga om recept nästa gång så vi kan öppna ett cupcake café i Sundsvall när du kommer hem :D

Maria sa...

Äntligen ett Australien-inlägg :-D Mer sånt! Kram maria