måndag, april 27, 2009

Dolcetto

Dolcetto Café Bar Italiano på Kyrkogatan i Sundsvall har ett trevligt utbud av lätta italienska rätter och bakverk på sin meny. De har även försäljning av italienskt kaffe och choklad som jag dock inte hunnit titta närmare på än. Jag har nämligen fastnat för deras pizzcotty (som enligt menyn på hemsidan är en typisk italiensk grillpizza med diverse godsaker i) och jag har än så länge inte haft ögon för något annat utom denna himmelska skapelse. Mmm... Jag kan knappt vänta tills nästa gång jag får besöka stället... Någon som hänger med?

4 kommentarer:

Marielle sa...

I'm in! Fika bör man ju - eller hur? Chokladtårtan är också värd att slå ett slag för, mmm. Jag har kikat lite på försäljningsutbudet som verkar trevligt - fin choklad. :) Jag är även sugen på att testa delikatessbrickan, den tror jag är riktigt fin!

E-S sa...

Då så... It´s a date!

Carro sa...

Jag har aldrig varit på Dolcetto.
Det får kanske bli en lunch eller något där framöver :) Vet du om de har någon uteservering nu på sommaren?

E-S sa...

Jag tycker absolut att du ska besöka Dolcetto, Carro. Och jag kan glädja dig med att berätta att de har en liiten uteservering med några bord som står längs med husväggen. Men så länge maten är så god så duger den gott och väl!