onsdag, december 08, 2010

Glöggmarinerade russin och tranbär

Jag slängde ihop lite glöggmarinerade russin och tranbär som jag plockar fram till pepparkakorna nu runt jul. Jag själv tycker de här är fantastiskt goda trots att mina gäster ofta tenderar att vara lite mer skeptiska. Såhär tycker jag att man gör:


Ta 200 g russin och tranbär. Blanda 4 cl glögg och 1 dl vatten som hälls över russin och tranbär. Låt dem stå över natten. Sila ur vätskan. Plocka fram pepparkakor. Bred på en god ädelost, gärna en Saint Agur och toppa med russinen. Fantastiskt!

Recptet är skapat av Vincent Lefèvre som är ostmästare för Androuet.

1 kommentar:

Marielle sa...

Jag ska ta och slänga ihop en burk med sånt här innan jag åker uppöver till jul :) Förutom att det är skoj med nåt nytt ser det ju jättefint ut :)